dinsdag 7 augustus 2012

Bike7 - deel 1: CLEAN (je fiets proper maken)

Een tijdje geleden werd ik door Bike7 uitgenodigd om te gaan kijken naar het Belgisch Kampioenschap Wielrennen in Geel, zie hier voor wat foto's. Wat ik mij herinner van die dag is veel regen en een onhoudbare Tom Boonen die iedereen op een hoopje reed. En dat ik op het einde van de dag een Carepack Bike7 mee naar huis mocht nemen. Bike7 is familie van Tec7 en is een gamma van vijf producten om je fiets te onderhouden. Ik heb ze nu zes weken gebruikt en stel ze hier voor in vijf afleveringen. Zoals gezegd, gebaseerd op mijn eigen ervaring en mijn eigen mening.


Deel 1: CLEAN

U moet weten dat ik het tot voor kort niet zo nauw nam met mijn fiets proper houden. Na een toertocht met de mountainbike was er altijd wel de verplichte stop aan de afspuitstand maar daar bleef het dan bij.  Maar nu ik via www.bike7.be enkele filmpjes heb gezien, weet ik wel beter. En het is geen karwei, helemaal niet. Je fiets afspuiten doe je trouwens best met de tuinslang en niet met de hogedrukreiniger (foei, toertocht-organisatoren!). Daarna volstaat het om dit product te verstuiven over gans je fiets en even te laten inwerken. Daarna opnieuw met de tuinslang erover en klaar is kees. En het werkt. Je fiets zal proper en je heel dankbaar zijn! Dit kostte mij gemiddeld vijf minuten.

Wordt vervolgd in deel 2: DEGREASE.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten